Veel gestelde vragen

Heeft u wellicht vragen over
mondhygiëne, tandheelkundige
behandelingen, vergoedingen
binnen uw zorgverzekering of
andere zaken die met uw
mondzorg van doen hebben?

Hiernaast staat een overzicht
van de belangrijkste en meest
aan ons gestelde vragen.

Is uw vraag nog niet beantwoord,
stuur dan een mail naar

faq@tendenstandartsen.nl

Waarom moet mijn tandarts weten dat ik medicijnen slik?

Als uw tandarts niet op de hoogte is van uw medicijngebruik, kan het gebeuren dat hij/zij u medicijnen voorschrijft die niet samengaan met de medicijnen die u al gebruikt. Ook kan uw tandarts een behandeling uitvoeren die door de medicijnen beïnvloed wordt. Daarnaast kunnen bepaalde medicijnen, zoals anti-depressiva en middelen tegen een hoge bloeddruk monddroogte verzoorzaken. Hierdoor is de kans op bijvoorbeeld cariës groter.

Kan ik voor mijn basisverzekering en aanvullende verzekering bij verschillende verzekeringen terecht?

Ja, u kunt uw basisverzekering en uw aanvullende verzekering bij verschillende verzekeraars afsluiten

Zijn jullie aangesloten bij het Kwaliteitsregister Tandartsen?

Onze tandartsen zijn aangesloten bij het Kwaliteitsregister Tandartsen
D
it houdt in dat iedere tandarts:
  • BIG-geregistreerd is
  • De gedragsregels en praktijkrichtlijnen naleeft en de vakliteratuur bijhoudt
  • Bij- en nascholing volgt
  • Intercollegiaal overleg voert
  • Een klachtenregeling heeft

Vergoed mijn verzekering alle tandheelkundige behandelingen?

Er is veel verschil tussen de diverse maatschappijen maar ook tussen de verschillende pakketten. Het hangt er van af hoe uitgebreid u verzekerd bent. Sommige codes (behandelingen, materialen) worden geheel of gedeeltelijk vergoed, anderen helemaal niet. Ook zijn er maxima aan te vergoeden kosten in een jaar.

Begroting
Het is voor ons ondoenlijk om dat voor u te berekenen. Wel kunnen wij u van tevoren een begroting geven die u dan kunt overleggen aan uw verzekeraar. Dan weet u van tevoren met welke eigen bijdragen u te maken krijgt.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Als u gaat verhuizen is het belangrijk dat u de adreswijziging tijdig aan ons doorgeeft , uw zorgverzekeraar en aan Fa-med. Daarmee voorkomt u onnodige rente- en incassokosten. Naast correcte adresgegevens is het van belang dat het polisnummer van uw verzekering en uw burgerservicenummer bij ons bekend zijn.

Wijzigingen doorgeven
U kunt uw adreswijziging telefonisch aan onze praktijk doorgeven of gebruik hiervoor het contactformulier op deze website. Voor het doorgeven van wijzigingen aan Fa-med kunt u terecht op de website van Fa-med.

Hoe kan ik een afspraak afzeggen of verzetten?

Bent u verhinderd voor een afspraak? Laat ons dit dan zo snel mogelijk, maar minimaal 24 uur van tevoren telefonisch weten. Zo kunnen we de voor u gereserveerde tijd aan iemand anders aanbieden. Afspraken die op maandag plaatsvinden, dienen uiterlijk de vrijdag ervoor om 11.00 uur geannuleerd te worden. Bij annuleringen per e-mail kunnen we niet garanderen dat ze op tijd verwerkt worden.

Kosten bij te laat afzeggen
Bij niet tijdig annuleren zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Deze bestaan uit onze vaste lasten die doorlopen in de tijd die voor u gereserveerd is.  De kosten van een te laat geannuleerde afspraak worden niet door uw verzekering vergoed.